top of page

PERSONVERNERKLÆRING

Vi respekterer personvernet til alle som besøker bedriftens hjemmeside og de som benytter våre tjenester. Denne personvernerklæringen gir en oversikt over hvilke opplysninger som samles inn og hvordan informasjonen blir behandlet.
 

1. Kontaktinformasjon til Barnas Dag AS

Barnas Dag AS er behandlingsansvarlig for håndtering av dine personopplysninger. Har du spørsmål om behandlingen eller ønsker å komme i kontakt med oss for å utøve dine rettigheter, finner du kontaktinformasjonen vår nedenfor:

Barnas Dag AS
Gjerivegen 187
2022 GJERDRUM, Norge
E-post adresse: post@barnasdag.no
Mobil 98405060

 

2. Sentrale begreper

Personopplysninger er informasjon som alene eller sammen med andre opplysninger kan brukes til å identifisere, lokalisere eller kontakte en person. Eksempler på personopplysninger er navn, telefonnummer og IP-adresse.

Behandling av personopplysninger innebærer alle former for håndtering av personopplysninger som: innsamling, analyse, registrering og lagring.

Behandlingsansvarlig er den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke opplysninger som anmodes. Det er behandlingsansvarlig som er ansvarlig for at håndteringen av dine personopplysninger skjer ut fra den gjeldende personopplysningsloven.
 

3. Hva slags informasjon er det vi samler inn?
 

Vi ber om dine personopplysninger for å:

  • Svare på forespørsler

  • Sende ønsket materiale, eller på andre måter kunne oppfylle våre forpliktelser mot at du sender inn dine opplysninger

  • Opprette og opprettholde en salgsdialog

  • Sende informasjon som kan være av interesse for deg

  • Legge deg til i e-post-liste for nyheter og annet innhold som du selv har valgt å motta
     

Når du registrerer deg via et skjema, bestiller en tjeneste eller produkt eller besøker vår hjemmeside, kan du bli bedt om å gi fra deg informasjon. Avhengig av situasjonen kan vi muligens be om følgende personopplysninger:

  • Navn

  • E-postadresse

  • Telefonnummer

  • Hvilken virksomhet du jobber for

  • Opplysninger om hvilke type tjenester eller utleieutstyr ditt firma ønsker fra oss

  • Andre opplysninger som utdypende spørsmål eller svar på skjemaer


Når du fyller ut et skjema på websiden blir informasjonen du gir fra deg videresendt til vårt mailsystem. Når du booker en tjeneste hos oss blir informasjonen om deg lagret i virksomhetens interne systemer. Alle systemer som inneholder persondata blir sikkerhetsmessig forvaltet av ekstern IT-driftsleverandør.
 

Når du samtykker til at vi behandler dine personopplysninger i overensstemmelse med de overnevnte formål, samtykker du til følgende:

  • Vi behandler dine personopplysninger i henhold til denne personvernerklæringen

  • Vi kan sende deg direkte markedsføring via e-post om våre produkter

  • Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon


4. Cookies

Informasjonskapsler (cookies) er en standard teknologi som stort sett alle nettsider bruker i dag. Cookies er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside og skal i de fleste tilfellene gi deg en bedre bruksopplevelse. Ved å bruke www.barnasdag.no samtykker du at det benyttes cookies (informasjonskapsler) i din nettleser.

Informasjonskapsler fra Google Analytics samler informasjon om bruksmønsteret, blant annet informasjon om hvilket nettsted brukeren klikker seg inn fra, hvilke søkeord brukeren har benyttet til å finne frem til siden, hvordan besøkende bruker nettstedet, antall ganger brukeren har besøkt nettstedet og hvor lenge brukeren surfer på nettstedet. Denne informasjonen inneholder ikke brukerspesifikke detaljer, og summen av informasjon brukes til å generere nettstatistikk. Siste delen av IP adressen fjernes iht. norsk lov. Informasjonen som samles inn gir oss muligheten til å forstå bedre hvordan nettsidene våre benyttes og dermed bidra til at vi kan forbedre våre websider. https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage.
Hvis du generelt sett ikke ønsker å bli sporet av Google Analytics, kan du laste ned en utvidelse for nettleseren din på https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

4. Paragraf 6 f som alternativ til valgt samtykke via nettside. Samtykke kan trekkes

Vi tar utgangspunkt i legitimt samtykke ut fra Paragraf 6f i personvernloven. Hvis du har inngått et kundeforhold med oss tidligere, eller du er en ny kunde vil dette være en legitim grunn til å sende deg informasjon. Dette sidestilles med et samtykke i henhold til markedsføringsloven slik loven har vært i Norge i mange år.  Du kan når som helst trekke dette samtykket om at vi skal behandle dine personopplysninger. Trekker du tilbake samtykket, vil vi ta bort de opplysningene vi har om deg. Merk at sletting av informasjonen hos oss kan påvirke leveransen av informasjon innenfor rammen for kunderelasjonen, samt påvirke pågående dialoger

5. Hvor lenge lagres opplysningene?

Har du en aktiv dialog med oss tar vi vare på opplysningene dine i epostsystemene i 2 år fra den siste kontakten. Deretter fjerner vi opplysningene vi har om deg.  En aktiv dialog defineres som at du har hatt interaksjon med Romerike Event Service AS eller representanter for oss de siste 2 årene via telefon ved å besvare e-post, lastet ned materiale på nettsiden eller registrert deg via et skjema.
I booking- og regnskapssystemer vil informasjon bli liggende så lenge systemene er operative. I disse systemene lagres ikke sensitiv informasjon. Kun ordinær kontaktinfo som navn, adresse, tlfnr og epostadresse. 

I det tilfellet du er ansatt i en virksomhet som er kunde hos oss, behandler vi dine opplysninger innenfor rammen for kundebehandling. For aktive kunderelasjoner behandler vi dine opplysninger inntil (1) du avslutter din stilling i virksomheten, eller at (2) virksomheten ikke lenger har en aktiv kunderelasjon med oss. Når en kunderelasjon avsluttes, går vilkårene for lagring og behandling av opplysninger over til de samme vilkårene som er beskrevet i de foregående avsnittene. Avslutter du din ansettelse i virksomheten, er du selv ansvarlig for å gi oss beskjed slik at vi kan slette dine opplysninger.
 

6. Informasjonsdeling med 3. part.

Vi selger ikke dine personopplysninger til tredjepart. Hvis det er en pågående salg- eller kundedialog mellom deg, oss og noen av våre samarbeidspartnere, deler vi informasjon som:

  • Navn

  • E-postadresse

  • Telefonnummer

  • Hvilken virksomhet du jobber for

Hvis vi har registrert dine opplysninger i forbindelse med en begivenhet som utføres sammen med en ekstern part, kan vi overføre samme kategorier av personopplysninger som angitt ovenfor, samt eventuelle svar på ytterligere skjema- eller utdypende spørsmål.

Barnas Dag AS bruker, utleverer eller utveksler ikke personopplysninger om besøkende på webområdet. I våre interne systemer er det kun våre samarbeidspartnere innen administrasjon av virksomheten som har tilgang, herunder regnskapsfører, revisor og inkassobyrå. Med unntak av det over nevnte, samt den anonymiserte informasjonen som automatisk sendes videre til Google Analytics vil dine opplysninger ikke under noen omstendigheter bli utlevert til andre organisasjoner eller virksomheter.

 

7 Hvor oppbevares opplysningene?

Opplysningene oppbevares av Barnas Dag AS i kundesystemet vårt. Alle data lagres og håndteres gjennom databehandleravtale med Smart Solutions AS som igjen har avtale med sine underleverandører.

 

8. Dine rettigheter i forhold til innsyn, sletting og eventuelt flytting

Du har rett til å få informasjon om hvilke opplysninger vi har om deg. Du kan også kreve at vi retter opp i feilaktige opplysninger eller sletter informasjonen din. .

Ønsker du å trekke tilbake ditt samtykke eller kreve å få oversikt over opplysninger, rettelse eller sletting, kontakter du oss på e-postadressen vi har angitt under avsnittet for kontaktinformasjon. For å motta slik info må du sende en elektronisk kopi av forespørselen på et signert dokument. Ønsker du å flytte informasjon kan vi også hjelpe deg med det

29. sept 2020
Yngvar Gregersen


Barnas Dag 
AS
tlf 98405060

bottom of page